Ungdomsroning

Har du lyst til at dyrke en sport, som både giver god motion og muligheder for et godt kammeratskab, så er roning sikkert noget for dig.

Du kan blive ungdomsroer (URO´er), hvis du er mellem 12 og 18 år og kan svømme 300 m. Ungdomsroerne mødes hver mandag og onsdag, hvor en af ungdomslederne sørger for at sætte de unge i både. Du behøver ikke at være verdensmester fra starten. Du kommer nemlig til at ro med andre, som passer til din alder og dit erfaringsniveau.

Roning er selvfølgelig det vigtigste i en roklub, men der lægges også vægt på aktiviteter, hvor du får mulighed for bare at hygge og have det sjovt. I vinterhalvåret foregår den fysiske træning indendørs. Der trænes med romaskiner suppleret med gymnastik og hockey.

Kaproning

Sorø Roklub er en kaproningsklub.

De fleste voksne kaproere er startet som ungdomsroere.

Arbejdet med ungdomsroerne tager derfor også sigte på at skabe fremtidens kaproere. Hvis du har lyst til at ro rigtig stærkt, så skal du være kaproer.

Det betyder, at roerne får mulighed for at konkurrere mod unge fra andre klubber. Kaproerne træner næsten hver dag. Om sommeren drager kaproerne til regattaer i ind- og udland, og om vinteren konkurreres der i ergometerroning. Det bliver til rigtig mange førstepladser.

Motionsroning og Morgenroning

Motionsroningen er en del af Sorø Roklub. Her kan du være med, hvis du er til hyggeroning, vil nyde naturen og det sociale samvær samtidig med, at du får bevæget dine muskler lidt. Det er samtidig også stedet, hvor du kan ro stærkt og få voldsomt meget sved på panden. Og så er der alt det midt i mellem.

Motionisterne mødes hver tirsdag og torsdag i perioden fra standerhejsning i april til standerstrygning i oktober. Derudover er det muligt, når du er frigivet til selvstændig roning, at ro på andre tidspunkter enten alene eller med andre. Morgenroerne ror hver tirsdag og torsdag morgen .

Om vinteren er der ergometertræning i klubbens lokaler. Motionsroerne deltager i Dansk Forening for Rosports vinterturnering i ergometer, det såkaldte Otter Grandprix, hvor alle kan være med.